Merkplatform Robeco

Robeco heeft meerdere merken. Die vanuit meerdere locaties gemanaged worden. De geografische spreiding maakt een centraal, digitaal merkplatform noodzakelijk. Ik heb een platform ontwikkeld waarop meerdere middelen aan meerdere doelgroepen beschikbaar worden gesteld. Met als doel om niet alleen de consistentie van de merken te waarborgen, maar ook om efficiencyvoordelen te realiseren. Hergebruik, kennis delen en inspiratie opdoen zijn belangrijke nevendoelstellingen van het platform.

Huisstijlregels en templates

In dit onderdeel wordt de waarde van het merk toegelicht en de huisstijlrichtlijnen beschreven. Interne stakeholders krijgen op basis van ip-herkenning toegang. Externe bureau’s kunnen na een geautomatiseerd login-protocol en goedkeuring professionele stramienen en bestanden downloaden. De Studio van afdeling Global Branding onderhoudt zelf deze informatie en bestanden

Aanvullende modules

Ik vind dat je niet alleen moet beschrijven maar ook faciliteren. Met de visitekaartjesmodule kunnen secretaresses wereldwijd visitekaartjes opmaken en bestellen, incl. QR code. De Studio hoeft alleen nog maar goed te keuren. De duizenden beelden, 28 gigabyte, hebben we gecategoriseerd in de mediabank. Van sommige beelden zijn meerdere bestandsformaten beschikbaar zodat ze voor alle media geschikt zijn.